3 Şubat 2015 Salı

Mucize Yemek: yumurta





                          Merhabalar ;

              Bu gün sizlere iki mucize besin maddesini tanıtacağım yumurta ve zencefil !!
Öncelikle size mucize yemek diyeceğim ve sabah kahvaltılarımda eksik etmediğim besin maddesi olan yumurtadan söz etmek istiyorum. Yapılan araştırmalar besinler içindeki en kaliteli proteinin yumurtada olduğunu göstermiştir. Ayrıca yumurta dışarıdan alınması gerekli olan amino asitleri dengeli ve yeterli miktarda içerir. Vücuda gerekli olan başta A, B, D ve E olmak üzere birçok vitamini yüksek oranda barındırır.
Çocukların fiziksel ve zihinsel gelişimi açısından çok gereklidir.
Bir adet yumurta ortalama 50 gram olarak kabul edilebilir ve bir yumurtadaki besin değerleri ortalama;


Genel olarak yumurtanın sarısı büyük oranda vitamin ve yağları, beyaz kısmı ise büyük oranda proteinleri içerir.
Yumurtanın protein emilimi bakımından en etkili tüketim şekli rafadan olarak bilinmektedir. Benimde tüketmeyi en sevdiğim şekli aslında :) Böyle akışkan sıvı sıvı ekmeği falan banıyorsun mmm mis :) şaka yapıyorum tabii ekmeği öyle kullanmıyoruz tam tahıllı ekmek veya kepek ekmeğini ölçülü bir şekilde kullanıyoruz hatta ben kahvaltılarda daha çok form kraker veya wasa tercih ediyorum. neyse nerede kalmıştık evet yumurta hemde en rafadan olanından bende her sabah bir adet haşlanmış yumurta yemenizi şiddetle tavsiye ediyorum hem içerisindeki kaliteli protein kaslarımızı güçlü tutacak hemde bir nebze olsun tok kalmamızı sağlayacak. Düşünsenize o yumurtalar döllü olsa onlardan birer canlı çıkacak yani bir canlının gelişebilmesi için tüm gıda maddelerini barındıran gerçekten de mucize bir besin hatta başlı başına bir yemek :) 
İşte bunlarda mucize köy yumurtalarım %100 organik :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder