9 Şubat 2015 Pazartesi

Hipokrat çörek otu için karaciğer ve sindirim bozukluklarının devası demiş !!







                           Herkese tekrardan merhaba , ne zamandır vakit bulup yazamıyordum araya birazcık zaman girdi aslında bu yazının planını yapalı çok oluyor ama yazamadım işte :(
Bugün biraz çörek otundan bahsedelim istedim aslında çörek otu genel olarak insanlar tarafından çok sevilmez itiraf edeyim çocukken bende sevmezdim hatta böreğin üzerindeki çörek otlarını tek tek elimle ayıklar öyle yerdim :)
Öncelikle çörek otu %20 protein ,%38 karbonhidrat ve %35 bitkisel yağdan oluşan,
A,B,C gibi vitaminlerden zengin ; linoleik asit , oleik asit  Ca , Na , K , Fe , Cu ,Mg , Se, P barındıran faydalı bir tohumdur.
Günde yaklaşık olarak 5-10 gram miktarda tüketilmesi gerekir.
Faydalarından söz etmek gerekirse ;
-Bağışıklığı güçlendirir,
-İltihap oluşumunu engelleyici etkisi vardır,
-Prostat ve meme kanserini yavaşlatıcı etkisi vardır,
-Mide zarlarını korur,
-Kalp sağlığını koruyucu etkisi vardır,
-Kan şekerini düşürür. (pankreasta insülin üretiminden sorumlu beta hücrelerini harekete geçirir.)
-Karaciğeri korur,
-Allerjiyi engeller,
-Savunma sistemini dengeler,
-Yaraların hızlı iyileşmesini sağlar,

Pekii zayıflamaya nasıl fayda sağlayacak ?
-Hazmı kolaylaştırır,
-İdrar söktürücü etkisi vardır,
-Toksin atıcıdır,
-Yemeklerden önce iştahı azaltır ve çabuk doyma hissi oluşturur.
Demek istediğim böyle faydalı bir tohumu ayıklamak aptallık olur o zaman yoğurdumuza , salatamıza muffinlerimize katıp bir güzel bu faydalı tohumdan yararlanalım...




1 yorum:

  1. Aaaaaa bunu görmemişim ay çekirdeği sandım onları ben :(((((

    YanıtlaSil