3 Şubat 2015 Salı

Evimizden taze zencefili eksik etmiyoruz...






              Evet dediğim gibi iki besin maddesinden söz edeceğim demiştim ikincisi ise zencefildi :) Zencefilin faydalarından bahsettikten sonra da size harika bir çay tarifi vereceğim hem bu soğuk havalarda bağışıklık sağlayacak hasta olmamızı önleyecek hemde metabolizmamızı harekete geçirerek kilo vermemize yardımcı olacak mucize kök bitkisi :)
Zencefil ;% 80 su, % 2 protein, % 1 yağ, % 12 nişasta, kalsiyum, fosfor, demir, B ve C vitamini içeriyor. Zencefilin; iştah açıcı, antiseptik, midevi, gaz söktürücü, sindirimi düzenleyici, solunum yollarını açıcı ve toksin atıcı etkileri bulunmaktadır. Zencefil kan damarlarını açar, terleme ve sıcaklık yapar, kalbi canlandırır. Mutfakta çorbalara, patates, çeşitli dolmalar, ızgara etler, söğüş, pilav, her türlü beyaz peynire, çeşitli sebzelere, meyve salatasına, çeşitli pastalara, kurabiyelere ve keklere katılabilir.

Şimdi kolaylıkla tüketebileceğimiz ve çok faydalı bir çay tarifi vereceğim :) 

                                             Kediciğin Zencefilli Kış Çayı 

              Malzemeler:
4 dilim taze zencefil 
1 adet çubuk tarçın 
1 dilim ayva
1 dilim yeşil elma
1 tatlı kaşığı karanfil 
1 tatlı kaşığı tane karabiber 
3 dilim limon
1 çay kaşığı bal ekleyebilirsiniz 

Her gün tüketecekseniz eğer taze olarak demlemenizi tavsiye ediyorum gece yatmadan önce içerseniz daha kaliteli ve rahat bir uyku uyumanızı sağlayacaktır. Ben dünden kalan çaylarımı soğuk olarak tüketiyorum detoks niyetine hüpletiyorum hepinize sağlıklı bir akşam diliyorum :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder