6 Mart 2015 Cuma

Tam tahıllı undan sağlıklı kekim :)




Biraz ard arda benzer tarifler oldu ama bunu kardeşimin arkadaşları için yaptım yapmışken de paylaşayım istedim :) 

Malzemeler:

-3 yumurta
-yarım su bardağı bezelye
-2 havuç
-1 küçük boy patates
-1 çay bardağı light süt/yoğurt
-2 yemek kaşığı zeytin yağı
-1 su bardağı tam tahıllı un 
-2 paket kabartma tozu
-tuz 
-öğütülmüş keten tohumu 
-arzuya göre baharat ilave edebilirsiniz (pul biber, karabiber , kimyon , zahter... ) 

Yapılışı:

Öncelikle karıştırma kabında 3 yumurtayı ve tuzu çırptım içerisine kekimin ana malzemeleri olan bezelye, havuç ve patateslerimi ekledim süt yağ ve diğer baharatları da ekledikten sonra 1 su bardağı unum ve kabartma tozumu da ekledim bu sefer büyük kek kalıbında yaptım dilim dilim ekmek gibi de tüketebilirsiniz... Tabiiki bunlar diyet diye sınırsız tüketmiyoruz ne kadar diyet olursa olsun herşeyin fazlası kilo yapıyor o yüzden ara öğün olarak bir dilim yada öğünlerde bir dilim ekmek değişimi yerine tüketebilirsiniz şimdiden afiyet olsun ve musmutlu bir hafta sonu olsun herkese... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder